Palvelut hyvinvointialueille

Laajennamme puheterapiapalveluvalikoimaa, jotta kuntalaiset pääsevät puheterapiaan nopeasti.

Etäpuheterapia

Etäpuheterapiassa tavataan verkon välityksellä videoneuvotteluohjelman avulla. Näin terapiaan voi tulla vaikka kotisohvalta. Etäpuheterapia sopii monenlaisille asiakkaille. Myös KELAn vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta voidaan toteuttaa etäpuheterapiana. Etänä voidaan myös arvioida asiakkaan puheen- ja kielenkehitystä. Etäpuheterapia edellyttää tietokonetta tai tablettitietokonetta, jossa on verkkoyhteys.

Nettipuheterapia

Nettipuheterapiassa asiakas ja puheterapeutti toimivat verkkokuntoutusympäristössä, jossa puheterapeutti ohjaa harjoittelussa perhettä eteenpäin videoviestien avulla. Terapia on siis aika- ja paikkariippumatonta.

Palvelutarpeen kartoitus

Palvelutarpeen kartoituksessa asiakas saa ohjauksen siihen puheterapiapalveluun, jota hän tarvitsee juuri nyt. Kartoituksen avulla voidaan nopeasti purkaa pitkiäkin puheterapiajonoja.

Kela-puheterapia

Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus, sairaanhoitopiirin tai kunnan maksama puheterapia toteutetaan useimmiten asiakkaan lähiympäristössä: koulussa, päiväkodissa, työtoiminnassa tai kotona. Terapiassa pyritään löytämään keinoja, jolla asiakas voi puutteistaan huolimatta osallistua täysipainoisesti omaan arkeensa.

Ota yhteyttä asiakaspalvelumme

Puhelimitse (09) 4272 7949 ark. klo 9-16 tai s-postitse asiakaspalvelu (ät) aannekoulu.fi.